Gece İşemesi, Geceleri Altına Kaçırma

Çocuklarda görülen gece yatağa işeme olayına tıp dilinde enuresis noktürna denir. Bazı çocuklarda omurga kanalının doğuş­tan açık kalması (spina bifida), idrar yol­ları anomalisi (hipospadias veya epispadias) gibi organik bir bozukluk, böbrek ve­ya şeker hastalıkları sonucu idrar kaçırma durumu görülebilir. Fakat genellikle ruhi sebeplere bağlı olarak sonradan kazanıl­mış bir huy şeklinde gece işemelerine rastlanır. Bebekler 18 aylık olana kadar mesanelerini kontrol edemezler, hatta 2 yaşından sonra dahi çocuğun arasıra id­rarını kaçırması önemsizdir. Olay küçük kardeşin doğumundan ileri ge­len kıskançlıkla çocuğun ilgiyi kendi üze­rine çekmek istemesi ile başlar. Çocuğun her yatağı ıslatışı anne ve baba tarafından büyük bir olay haline getirilir ve cezalar dırılırsa bu durum sürekli olmaya başla­yabilir. Gece işeyen çocukların cezalan­dırılmaları bir çeşit mazohist tatmin yerine geçerek ileride cinsel tatminin anormal şekiller almasına yol açabilir. Genellikle bu tür psikolojik bozukluklar çocuğa şef­kat göstermek, güven duygusu vermek, gururunu kırmadan eğitmek suretiyle dü­zeltilmelidir. Ayrıca çocuğun gece fozla sıvı almaması, gece yatmadan önce idrar etmesini sağ­lamak da yararlıdır.

ZİYARETÇİ YORUMLARI - 138 YORUM
  1. deniz prensi dedi ki:

    ARKADAŞLAR BEN 21 YAŞINDA DENİZCİYİM BANA TAVSİYE EDİLEN LUSRAL DİYE BİR İLAÇ AMA BEN KULLANMA ŞANSI OLMADI ŞİMDİLİK İSTEYEN DENESİN BEN DENİZDEN ÇIKINCA DENEMEK İSTİYORUM..

  2. Zeynep dedi ki:

    selam ben zeynep 21 yasindayim ben bez bagliorm artik herhalde bu hastaligin cozumu yok ş harfını duyunca salıyorum cok kotu bır durum bezsıskınlık yapıyor ama rahat

  3. BURCİN :) dedi ki:

    SACMA ,ALTINA KAÇIRMAMAK İÇİN AKŞAM 10 DAN SONRA SULU YEMEKLER İÇME O YÜZDEN OLUYOR HEP BNLAR
    🙂

  4. ege dedi ki:

    slm arkadaslar bende 18 yasindayim annem altimi bezliyor gece ve gunduz uyurken bi ara okuldan geldim uykumda gelmis uzerimi deistim ve annem yere yatirdi beni yaninda musamba bez var bezi bagladi bide ne gorim kuzenim gelmis oda 24 yasinda annemde ayainda sallicak uyutmak icin kuzenim ben sallarim ayaimda dedi ve ninni soyleyerek uyuttu.

  5. okan oğuz dedi ki:

    herkes beni iyi dinlesin ben 16 yaşıma kadar altıma işiyodum ve bu derdi bana allah verdiğini annem bana söyledi annem söylemeden önce bu inanç beynimde tam oturmamıştı tam oturunca dua ettim hacet namazı kıldım yalvardım artık bu dertten kurtuldum allah size doğru yolu bulana kadar bu derdi başınızdan eksik etmemyecek bunu bilin sabredin beni örnek alın isyan etmeyin allah sizin iyiliğiniz için bu derdi size verdi ben kurtuldum çok şükür ve hakikati görünce kurtuldum allah her zorluğun içinde bir kolaylık var diyor ve bunu allah söylüyor nasıl güvenmessinki allahın sözüne ben güvendim ve dualarım kabul oldu ama umutsuzluğa kapılırsan bu iş olmaz kuran bilmediğiiz için bunlar başınıza geliyo her derdin devası var bunu unutmayın SABREDİN İSYAN ETMEYİN google dan duanın kabulü için ne yapmamız lazım araştırın allah hepnize şifa versin

  6. ayse dedi ki:

    mrb.28 yasindayim Benimde diger arkadaslar gibi gece altima kacirma sorunum var, ve bu durum cok utanc
    verici.4 bes yilda bir oluyor, cocukken 16 yasima kadar siklikla kacirmalar oluyordu, sonra gittikce
    duzeldi gibi ama 4 5 yilda bir oluyor psikolojik ruhenmidir bilmiyorum, ruyada tuvalete kalktigimi goruyor
    sanki tuvalette isiyomusum gibi isiyorum ve hemen ardindan uyaniyorum altima isemisim. Lutfenn yardim edin cevap verin yorumlari okudum hicbirisine cevap gormedim,

  7. ayça dedi ki:

    ben 10 yaşındayım geceleri altıma kaçırıyorum bazen annem kaldırıyor ama gene çare yok lütfen çare bulursanız hemen cevap verin çok kıvranıyorum tvaletim gitsin diye karnıma vuruyorum lütfen yardım edin

  8. buse dedi ki:

    mrb 38 yaşınyadım 20 senedir bu rahatsızlık uğraşıyorum ama bir türlü çare bukamadım gitmediğim doktorlar kullanmadığım ilaçlar kalmadj ama birtürlü geçmedi taki benim yanıma bir arkadaşım gelene kadar arkadaşım bizde kalmaya başladı bir gün taki onu görene kadar bir gördümki altını bezliyor ve sordum doktora gitmedinmi diye bana cevap verdi dediki gittim ama sonuç alamadım ee dedim ne oldu her gün sıkıntıyla yaşayacağıma bez taktım ve hayatıma bakıyorum dedi ve çok rahatım en azından korku endişe yok hayatımda size tavsiyem sizlerde bez kullanım ve rahat edin

  9. hasan dedi ki:

    oglum 14 yasinda.10 yasindan beri altina kaciriyor.2 sene önce idrarindan kan geldi.antipiyotik verdiler.sonra ayni durum tekrar etti.karnindan hortum sokup,ameliyat oldu.pipisinden de hortum soktular.sonra ilac tedavisi yapiyorlar su anda.1,5 sene oldu.hala düzelme yok.caresiz kaldik ,ne yapabiliriz.

  10. mehmet dedi ki:

    meraba ben 14 yaşındayım akşamları altıma işiyorum bu 1 yaşından belli oluyor doktora 11 yaşında gittim ilaç verdi ama faydası olmadı.

  11. buse dedi ki:

    merhaba ben 13 yaşındayım böbreğimde 2 cm besane var ve sürekli aaltıma kaçırıyorum geçeleri ailem bundan çok mutsuz lütfen bana yardım edebilirmisiniz. tedavisi sizce nedir

  12. şehrazat dedi ki:

    benim 4 yaşında oglum var ve geceleri alt ıslatma sorunu var.kardeşi olana kadar sorunumuz yoktu kardeşten sonra başladı 9 aydır devam ediyo kendimce bütün herşeyi denedim ama kesilmedi yapıla bilicek en iyi tedavi yöntemi nedir…

  13. işeyen kız dedi ki:

    Mutlaka Okuyun !
    ben 12 yaşında bir kızım geceleri altıma kaçırıyorum hemde istemeden hissetmiyorum bile annem altıma bez bağlıyor ve her gece yapıyorum bunu kendimi çok kötü hissediyorum

  14. Talha dedi ki:

    15.Yaşındayım küçüklükten beri altıma kaçırıyorum 2 gün kaçırmasam 3.gün mutlaka kaçırıyorum bunun çözümü nedir Rıca ederm yardım edinn

  15. Heves dedi ki:

    merhaba ben heves , bnd’e 16 yasindayim ve bebekligimden beri altima yapiyorum !
    Doktora gittim hep hap verdi , oda bi isee yaramadi! !
    Lutfen bana yardimci olun cok sevinirimm .. 🙂

  16. tülay dedi ki:

    33 yaşında çalışan bi anneyim.7 yaşında bi oğlum var bu sene 1.sınıf bitti.oğlum geceleri altına işiyor önceleri ayda 2 yada 3 kez ıslatırdı altını ama 1 yıldır bazı geceler bezinden bile taşıyor çişi .geceleri bez bağlıyorum artık.çünkü çok fazla işiyor .ödül ceza bi çok yöntemi denedim.bezlemeden önce oğlumu karşıma alıp konuştum altına işemeye devam edersen bez bağlıycam altına dedim.teyzenlere amcanlara vs yerlerde kalırsak oralarda da uyurken bezliycem seni dedim gene olmadı.uykusu çok ağır ve uykuyu çok seviyor uyandırmaya çalışsam avaz avaz ağlıyo sinir ediyor insanı .genelde saat 10 da yatıyor altını bağlıyorum yatınca 12 1 arası yatmadan kontrol ediyorum çoktan dolmuş bezi .bazı sabahlarıda çok işiyor heralde bide erkek olduğu için galiba bezinin ön tarafından çişi taşabiliyor nadirde olsa atleti de ıslanabiliyor bazen.bu durum ne kadar daha devam edebilir böyle geceleri altına bez bağlamayı devam edeyimmi bir müddet daha

  17. esra köse dedi ki:

    ya bn 12 yaşımdayım ve sadece ara sıra mesela mart ayında 3 defe altıma kaçırdım ve bnm annem 2010 da hamileydi kardeşim hasta oldugundan ankaraya gittiler ve bnde dedemlerde kaldım ve altıma 1 gece ettim öneriyorum 9 dan sonra birşey yemeyin içmeyin bn şimdi öle ediyom ve lahana da yiyin ibrahim şaraç tavsiyesinir tşk byee 😀 🙂

  18. niles dedi ki:

    arkadaşlar siteyi tesadüfen buldum ve çoğu yorumu okudum… Ben şu an 21 yaşındayım, hatırladığım kadarıyla ortaokul sonlarına kadar aynı sorunu yaşıyordum ve yazdıklarınızı okudukça o günleri hatırladım. Bence bu durumun büyük çoğunluğunu psikolojik baskı oluşturuyor kimileri dayak yemekten bahsetmiş kimileri odasındaki bezlerden ne kadar utandığından… İşin fiziksel kısmı da var tabii ki ve bence bu beynimizin herhangi bir işi öğrenmesi gibi bir durum, bisiklete binmek gibi bir şey..
    Herkes için geçici bir durum bu buna inanın ve küçük önlemler alın(akşamları sıvı tüketmemek, saat kurup tuvalete kalkmak gibi ).. Umarım hepiniz kurtulursunuz…….

  19. yunus dedi ki:

    merhaba ben 22 yaşındayım bazen sık sık bazende ara sıra altıma kaçırıyorum bundan nefret ediyorum.ne bi arkadaşıma misafir olarak nede bi akrabama gidebiliyorum.daha önce tedavi gördüm ama sonuç vermedi bende tedaviyi bıraktım sonuç vermeyince bana yardım edebilirmisiniz…

  20. mehmet dedi ki:

    ılk basta nrml olarak grunsede yas gectıkce altıma kacrma srunu dert olmaya basladı suan yasm 17 ve hala bezlenıyorum gecelerı hıc br yere gıdemıyorum gtsem bıle annemle gdıyorumkı kımse anlamadan bez baglasın misafiler gelincede sorun olyuor beni oyle gorenler dalga gecıor

  21. esra köse dedi ki:

    arkadaşlar bn bebeklikten altıma kaöırıyorum
    yaşım 11 bu ekim ayının 18 de 12 giriyorum mutluyum altıma kaçırmıyorum çünkü gece 9 olunca agzıma hiç birşey girmiyor ltfn sizde 9 dan sonra birşey yemeyin içmeyin ve ayrıca tuvaleyte kalkamıyorsanız gece yatmadan önce tuvaalete gidin işe yaradıgında bnm yorumun altına yazın haaa bide kiraz çöü yarıyo herhalde bide annenize söleyin size papatyayı kaynatıp içirsin 1 bardak dolusu iiçin işaalaah faydasını görürsünüzz hadi kalın salıçakla:)))))

  22. cenk933 dedi ki:

    merhaba hocam ben 18 yaşındayım tam 10 yıldır altıma işiyorum ve annem de 10 yıdır altımı bezliyor cocuk beziyle birima kulanıyorum cok mutluyum
    size bir birşey anlatcam birgün annem altımı bezliyordu kapıcaldı annem beni bırakıp kapıyı açtı ve tekrar altımı benzlemeye devam eti ve halam içeriye girdi ve şok oldu ben utanmadım hiç ve annem altımı bezledi ben kaltım ayaga odama gitim bişey söylemeden ve annem de geldi ardımdan benini yatırmaya ben yatama yatım ve annem uyusun diye agzıma emzimide verdi ve ben uyudum 2saat kadar kaltıgımda halam halen evdeydi ben kaltım ayaga emzik agzımda odaya girdim ve halama dedimki gelsene biraz geldi benim altımı cezermisindedim oda olurdedi beni yere yatırdı ve altımı açtı anneme seslendi bebegin bezi nerde altını bezleyeyim ve annem ayaga kaltı geldi halama bez verdi halam altımı bezledi beni ayaga kaldırdı ben evin tek erkegim dedimki anneme ben meme emmek istiyorum oda olmazdedi sonra ben aglama başladım ve annem gel başımın belasıdedi ve memelerini cıkardı emzirdi beni ve osirada halamın kızı geldi 21 yaşında oda şok oldu ve altım ıslanmıştı annem dedi gel senin altını degiştireyim dedi bende dedim hala kızı degiştırsın olmaz dedi bende ne olursun dedim ve kabul eti benin yereyatırdı altımı açtı bezimı cıkarıp banyoya koydu vede bez aldı geldi altımı bezledi emzigimide verdi halen altım bezli birazdan altımı deyiştitcem anneme

  23. damla dedi ki:

    ya ben 12 yaşındayım her gece altıma kaçırıyorum utancımdan doktorada gidemiyorum lütfen bunun bitkisel bi küri yokmu?

  24. melisa dedi ki:

    slm arkadaşlar benim kızım 13 yassında haylandaha altına kçırıyor doktora götürdüm 6 dan sonra çok sıvı içirme dedi.. kızım bir ara bıraktı sonra tekrar basladı çözüm bulanlarr.. bizlerede söylesinler!

  25. aslı dedi ki:

    biz bu soruna arabistanda yetişen bir bitki ile çaresini bulduk 1 yıldır çocum altına yapmıyor çok rahatız.isteyenler benimle irtibata geçsin.

  26. rıdvan dedi ki:

    aslı yardımcı olur musun bizde kurtulak yani yaşım 22 ve halen altıma kaçırıyorum bundan nasıl kurtulacam evlenmek istiyorum korkuyorum evlendim kişinin üstüne kaçırırım diye tabi daha aday yok ayarlıyamadım bu sorun var diye lütfen yardım et aslı.

  27. nida koç dedi ki:

    arkadaslar ben 12 yasindayim çisimi tutamiyorum okulda 2 gündür altima çis yapiyorum gülüyolar bana çisli nida diyolar çok utaniyorum

  28. utanıyorum dedi ki:

    ben 14 yasındayım herkes gibi bir sıkıntm war bunları yazmak bile çok utanc werici gecen sene doktora gittim o bile benmle dalga gecer gibi konuştu bu yüzdn doktora da gitmiyorum kendi kendime yapabilecegm bitkisel bir çözümü warsa nolluuuuurrr bana söyleyn cünkü gercekten çok zor arkadslarım diyo geceleri birbirimizde toplanalım yatalım falan ama benm hep işim olmuş oluyo şimdi yatmm gerekiyo ama hiç içmden gelmiyo bazn kalktığmda altıma yapmamış oluyorum ve seviniyorum ewt bu durumu yasamayanlar içn bu durum garip olabilir ama bnm ve bnm durummdakiler için sevndirici bir durum…
    üstelik annem de bu durumdan çok şikayetçi ben anneme bu durumda kızmıyorum ki haklı bazn bu durum içn saatlerce ağlıyorum hatta bazen ölmek bile istediğim oluyo
    NOLURSUNUZ BANA YARDIM EDİN……

  29. utanıyorum dedi ki:

    YORUMUMA CEWAP WERNNN

  30. UTangacım dedi ki:

    22 yaşındayım 1.80 boy 130 kıloyum ama Hemen hemen her gece Altıma kacırıyorum nolur bana yardımm edin

  31. ölmek istiyorum dedi ki:

    ben 13 yaşımdayım ve çok kötüyüm ölmek istiyorum her gn banyoy girmekten bıktım ne olur yardım edin 🙁

  32. Elif dedi ki:

    13 yaşındayım ve altıma ıslatıyorum. Aslında 8-13 yaşından beri . Her gece olmasada arada Sırada. Ayrıca da bir ara durmuştu hiç yapmıyordum.Sonra tekrar olmaya başladı. … Yardım edin ya! Yeter…

  33. Esra dedi ki:

    Arkadaşlar kantaron otu alın ve her gun bir bardak suyla kantaron otunda goz karari koyup kaynatıp için ama sakınn otu içmeyi birakmayin ve tatlandirici şeker vb.şeyler koymayın. Ve Allah’a bol bol dua edin tum hastalara dua edin lutfen InşAllah hepinizin sorunu geçer Allah yar ve yardimciniz olsun

  34. xxxss dedi ki:

    ben 14 yasindayim ve geceleri altima kaciriyorum ailem anliyor kizmiyir ve birakma asamasindayim

  35. yeterrr artikkkk dedi ki:

    Ben 13 yasindayim ama yaiknda 14 ume gireceyim.ve artik gercekten biktim .
    Ben kendimi bildim bileli geceleri qltima kaciriom.bu gercekten cok zor beni cidden yoruyor .ailemden surekli azar isitiyorum.ba n
    a hic destk olmuyolar buda beni ayri bi uzuo.hergun banyoya girmekten gina geldi .bazen olmek icin dua ettim bile oluyo.YETER ARTİK lutfen yqna yardim edin..

  36. birisi dedi ki:

    sizi cok iyi anliyorhm ama ben azeriyim 1 yawimdan yerimi islatiyorum simdi 13 yawim var piskolojik oldugunu saniyorum ama cinsel yetiskenlikde olabilir aslinda belkide orqanizmamiz daha yetismemis onun icin cocuk gibi yerimize isiyoruz ALLAH HEPIMIZE YARDKM ETSIN

  37. emel dedi ki:

    ben evli 2 çocuk annesi 34 yaşında bir kadınım eşim evlendiğimizden beri benim altımı bağlatıyor birde özel bakıcı tuttu sürekli altım bağlı geziyorum eşim bakıcıya altı sürekli bağlı kalacak diyor bende mecburen bağlatıyorum dışarıda fark edenler alay etsede eşim aldırma diyor

  38. Xdp dedi ki:

    Ben 12 yaşındayım ve altıma yapıyorum.Çözüm lütfen ya. zaten bana kızıyor…. çözüniversitesi.!!!

BİR YORUM YAZ

sağlık